Nowoczesną formą reklamy jest reklama telewizyjna.10 Spośród wszystkich typów reklam ma ona największą siłę oddziaływania. Reklama telewizyjna ma bardzo duży zasięg, telewizja jest oglądana niemalże przez każdego człowieka. Reklama w telewizji umożliwia przekazanie właściwości i funkcji reklamowanego produktu dzięki wykorzystaniu obrazu i dźwięku jednocześnie, oddziałuje na zmysły człowieka, na wzrok i słuch. W telewizji reklamowany jest szeroki zakres produktów i usług. Pomysłowość jest bardzo ogromna, pozwala reklamować każdy, nawet najmniejszy produkt. Reklama telewizyjna jest najskuteczniejszym biznesem reklamowym, jej celem jest pozyskanie klientów. Ta forma reklamy ma dużo zalet, ale pojawiają się również i wady. Wadą tej reklamy są wysokie koszty, długi czas produkcji, bardzo krótki czas emisji i ulotność. Reklamy często nadawane są między programami telewizyjnymi, albo w ich takcie. Widzów drażni, gdy film, czy program przerywany jest reklamami, najczęściej przełączają na inny kanał, lub wychodzą na przykład zrobić sobie herbatkę.